Nová Honda Civic 1.6 i-DTEC

Pondelok, 2018, januára 22

Najnovší naftový Civic predstavuje doteraz najlepšiu dynamiku, kultivovanosť a dômyselnosť

Obsah

1.         Úvod: Najnovší naftový Civic predstavuje doteraz najlepšiu dynamiku, kultivovanosť a dômyselnosť

2.         Športový, svieži a jedinečný dizajn exteriéru

3.         Kompletne nová platforma bola vyvinutá pre strhujúci a dynamický zážitok z jazdy

4.         Kompletne revidovaný 1,6-litrový naftový motor i-DTEC poskytuje mimoriadnu účinnosť a kultivovanosť v reálnom svete

5.         Prvotriedny priestor v interiéri s vylepšenou využiteľnosťou

6.         Honda Connect novej generácie je vylepšený a intuitívnejšie prepojený informačno-zábavný systém

7.         Vďaka systému Honda SENSING, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy v rámci celého radu, je nový Civic jedným z najbezpečnejších vozidiel vo svojej triede.

8.         Spoločnosť Honda of the UK Manufacturing (HUM) je výrobným centrom pre hatchback Civic a 1,6-litrový motor i-DTEC

9.         Príslušenstvo

10.      Technické špecifikácie

 

1. Úvod: Najnovší naftový Civic predstavuje doteraz najlepšiu dynamiku, kultivovanosť a dômyselnosť

  • Športový, sofistikovaný a výrazný dizajn
  • Vyvinutý pre strhujúci a dynamický zážitok z jazdy
  • Kompletne revidovaný 1,6-litrový naftový motor i-DTEC poskytuje mimoriadnu účinnosť a kultivovanosť v reálnom svete
  • Uchováva si prvotriedny priestor v interiéri s vylepšenou použiteľnosťou
  • Honda Connect novej generácie ponúka zdokonalené intuitívne ovládanie
  • Vďaka systému Honda SENSING je nový Civic jedným z najbezpečnejších vozidiel vo svojej triede.

Desiata generácia automobilu Honda Civic sa v Európe predáva ako dynamický päťdverový hatchback, ale aj ako športový a sofistikovaný štvordverový kompakt. Predstavuje významný krok vpred pre spoločnosť Honda v segmente C vďaka najväčšiemu vývojovému globálnemu programu jediného modelu v histórii spoločnosti.

Civic je pre spoločnosť Honda v Európe hlavným modelom a stojí za silným predajom značky a výrobným dedičstvom v regióne. Pre mnohých európskych zákazníkov je Civic synonymom značky Honda a tím vývojárov sa zameral na dynamické omladenie Civicu tak, aby sa zaradil do svojej vlastnej ligy.

„Vytvorenie modelu Civic desiatej generácie je jedným z najkomplexnejších a najambicióznejších vývojových programov nového modelu, na aký sa spoločnosť Honda podujala,“ hovorí Mitsuru Kariya, hlavný inžinier a vedúci globálnych projektov. „Okrem bezprecedentného zanietenia tímov výskumu a vývoja tento proces zahŕňal aj predaj a výrobu na celom svete, od Severnej Ameriky a Japonska, až po Európu, Južnú Ameriku a Áziu. Toto auto, doposiaľ najšportovejší Civic, stanovuje základ pre triedu kompaktných vozidiel v zmysle dynamického výkonu, palivovej účinnosti, priestrannosti, bezpečnosti a kvality interiéru.“

Dosiahnutie vedúceho postavenia v danej triede a zároveň splnenie požiadaviek na predajnú cenu, palivovú účinnosť a možnosti výroby, si vyžadovalo nové myslenie a nové prístupy z hľadiska dizajnu karosérie, aerodynamiky vozidla a konštrukcie podvozku. Tím vývojárov sa pri vytváraní zrozumiteľnosti účelu spoľahol na slogan hlavného projektu „otokomae“. Otokomae stelesňuje cit pre pôvab a eleganciu a zároveň vnútornú krásu.

Tím vývojárov vykonal rozsiahle porovnávacie skúšky v skutočnej prevádzke vrátane vyhodnotenia európskych luxusných vozidiel. Na ich základe stanovil ciele pre jazdné vlastnosti, ovládanie, riadenie a NVH (hluk, vibrácie, tvrdosť), ale aj pre kvalitu interiéru a celkové vypracovanie.

Stavajúc na štyridsaťročnom dedičstve ostáva toto vozidlo verné pôvodnému konceptu Civic, teda „vozidla pre všetkých ľudí, vozidla pre svet“. Snúbi sa v ňom jedinečný dizajn, športový štýl a univerzálna praktickosť spolu s novým zameraním na pôsobivú jazdnú dynamiku.

Rozhodná silueta je sebavedomým vyjadrením športového charakteru Civicu. Najnovší Civic, ktorý je širší, dlhší a nižší ako všetci jeho predchodcovia, má krátke previsy a výrazné línie, ktoré odkazujú na vysoké úrovne aerodynamickej účinnosti. Ostrá a agresívna maska, výrazné podbehy kolies a tvarované predné a zadné prieduchy naznačujú športový charakter Civicu.

Najnovší Civic bol kompletne skonštruovaný tak, aby naplnil prísľub agilnej a pôsobivej jazdnej dynamiky. Ľahká, veľmi pevná karoséria, produkt nových inovatívnych technických a konštrukčných techník, dopĺňa nižšie položené ťažisko a nový sofistikovaný systém odpruženia, ktoré priamo prispievajú k strhujúcemu a zábavnému zážitku z jazdy.

Nová širšia a dlhšia platforma je základom prvotriedneho priestoru interiéru. Úplne nový interiér je jednoduchý, prehľadný, disponuje novými technológiami, výnimočným spracovaním a prvotriednymi materiálmi. Hlavnou zmenou oproti automobilu deviatej generácie je poloha v sede. Nižší posed poskytuje vodičovi väčší pocit spojenia s automobilom, čo ešte výraznejšie umocňuje zlepšený výhľad z nového Civicu dopredu. Nový Civic stavia na reputácii modelu v oblasti kombinácie neprekonateľného priestoru pre pasažierov a batožinu a univerzálnej praktickej využiteľnosti. Druhá generácia informačno-zábavného systému spoločnosti Honda má zabudované funkcie Apple CarPlay a Android Auto.

V najnovšom Civicu sa prvýkrát predstavili dva úplne nové benzínové motory VTEC TURBO, ktoré boli vyvinuté špeciálne na to, aby poskytli výkonný, strhujúci a efektívny zážitok z jazdy.

Balík pokročilých bezpečnostných a asistenčných technológií Honda SENSING, ktorým disponuje celý rad modelov, zaisťuje, že toto vozidlo patrí k najbezpečnejším vo svojej triede.

Nový päťdverový hatchback Civic sa vyrába v Európe, vo výrobnom závode HUM spoločnosti Honda vo Veľkej Británii, odkiaľ sa vyváža do celého sveta. Nový štvordverový sedan Civic pre európske trhy sa aj naďalej bude vyrábať v Turecku.

Koncepty, prístup a technológie stelesnené v najnovšom Civicu predstavujú potvrdenie pozície spoločnosti Honda ako športovej a pokrokovej značky, a zároveň záväzok spoločnosti Honda voči Európe a segmentu kompaktných vozidiel.

 

2. Športový, svieži a jedinečný dizajn exteriéru

  • Dramatická interpretácia typického dizajnu modelu Civic ďalšej generácie
  • Je nižší, širší a dlhší ako predchádzajúci model a preto sa vyznačuje štíhlejšími obrysmi a dobre stavaným, robustným postojom
  • Prvotriedna aerodynamika

Najnovší Civic vďaka asertívnemu novému postoju a zdokonalenej aerodynamike posúva dizajn do novej éry. Elegantná, dozadu sklonená silueta hatchbacku a sedanu, je stelesnením sviežeho a jedinečného nového smerovania dizajnu značky Honda, ktorý sa vyznačuje výrazným a športovým charakterom. Ostré línie dopĺňa najkomplexnejší aerodynamický balík v segmente kompaktov vrátane kompletného obloženia podvozka.

Atletický vzhľad sa začína nízkymi a širokými proporciami. Nový hatchback Civic je o 30 mm širší, 136 mm dlhší a 20 mm nižší ako model predchádzajúcej generácie a sedan Civic je o 46 mm širší, 74 mm dlhší a 20 mm nižší ako jeho predchodca. Tieto veľkorysé rozmery podčiarkujú jedinečný dizajn a športový štýl, pričom súčasne poskytujú pôsobivú dynamiku a zväčšený priestor interiéru.

Nové väčšie a širšie kolesá a pneumatiky ešte viac zvýrazňujú široký „postoj“ a dlhý rázvor, krátky predný previs a elegantný priestor kabíny pridávajú exteriéru na dynamickom výraze.

To, čo sme chceli vštepiť do úplne omladeného nového Civicu, bola nefalšovaná charizma,“ poznamenal Mitsuru Kariya, hlavný inžinier a vedúci globálnych projektov. „Nemohlo to prísť len z nového štýlu, na atletickom vzhľade exteriéru musia byť poznateľné dynamické atribúty a technológie, ktoré ležia vo vnútri vozidla.“

Medzi športové a sofistikované detaily patrí predný previs s jedinečnými vzduchovými prieduchmi, dodávajúcimi vozidlu účelovejší výzor. Výsledkom je výrazná a agresívna moderná interpretácia masky rodiny Honda s integrovanými jedinečnými prednými svetlometmi Honda.

Horný okraj predných svetlometov je zarovnaný s horným okrajom mriežky na prednej hrane kapoty, čím sa vytvára čistý a plynulý výrazný pás po celej šírke vozidla, ktorý napomáha zvýrazniť široký, dobre stavaný postoj. V závislosti od modelu disponujú tenké moderné svetlomety ostrými svetlami LED alebo projekčnými halogénovými žiarovkami. Všetky modely disponujú dennými prevádzkovými svetlami LED, ktoré osvetľujú pás v tvare hokejky na vonkajšom okraji svetlometov.

Elegantné kontúrové línie karosérie smerujúce dozadu pokračujú pozdĺž bočných strán vozidla vo forme zapustenej línie, ktorá pretína kľučky predných a zadných dverí a kulminuje v jedinečných zadných LED svetlách v tvare písmena C. Na sedane zabezpečujú ďalšiu dramatickú interpretáciu estetiky dizajnu Civic, pričom sa línia horného okraja združených svetiel predlžuje až ku spojleru na zadných výklopných dverách.

Druhá, nižšia bočná charakteristická línia sa začína pri základni predných dverí za predným kolesom, pokračuje nahor cez dvere a končí sa na podbehoch zadných kolies, čím vytvára dojem pohybu vpred, ktorý zvýrazňuje dynamický potenciál automobilu.

Elegantná línia strechy s plochou anténou prechádza do zadných stĺpikov, ktoré predlžujú dynamické zakrivenie strechy smerom dozadu. Výrazné špičky na streche hatchbacku vyrastajú z koncov zadných stĺpikov smerom k horným rohom zadného skla a spájajú sa s „plávajúcim“ strešným spojlerom. V druhom, nižšom spojleri zadných dverí je zabudované centrálne tretie brzdové svetlo. Na sedane vystupujú ďalšie štýlové línie zo zadných okrajov bočných okien v zadných stĺpikoch a ustupujú smerom ku streche. Zadné výklopné dvere zdobí nenápadný spojler, ktorý zlepšuje aerodynamiku.

Ostré záhyby a tvarované vzduchové výduchy zadného nárazníka dopĺňajú dramatický a športový vzhľad. Celkový efekt je stelesnením štýlovej sofistikovanej dynamiky s jedinečným a moderným dizajnom exteriéru modelu Civic.

Nový Civic sa dodáva v siedmych farebných úpravách exteriéru: červená Rallye Red, metalíza Lunar Silver, Polished Metalic, modrá Brilliant Sporty Blue, perleťová White Orchid, čierna Crystal Black a sivá Sonic Grey.

Prvotriedna aerodynamika

Tím vývojárov spoločnosti Civic sa snažil dosiahnuť aerodynamicky najúčinnejšiu karosériu v segmente kompaktných vozidiel a vyváženosť nízkeho aerodynamického odporu so stabilitou pri vysokých rýchlostiach. Podarilo sa mu to dosiahnuť prostredníctvom dôkladného riadenia prúdu vzduchu ponad vozidlo a pod ním, s cieľom minimalizovať vztlak.

CdA (kombinácia koeficientu odporu „Cd“ a čelnej plochy „A“) nového hatchbacku Civic sa podľa údajov z interného testu spoločnosti Honda zlepšila oproti jeho predchodcovi o tri percentá, čo sú najlepšie hodnoty v danej triede.

Zdokonalený dizajn predných stĺpikov a zadných nárazníkov zabezpečuje plynulé prechádzajúceho prúdu vzduchu a predná mriežka je tvarovaná tak, aby znižovala straty vzduchu pre chladenie motora. Kryty pod motorom a podlahou vytvárajú takmer úplne plochý spodok vozidla a laterálne usmerňovače, nachádzajúce sa pred každým podbehom, pomáhajú usmerňovať prúd vzduchu okolo kolies. Tieto opatrenia prispievajú k lepšiemu prúdeniu vzduchu a znižujú aerodynamický odpor oboch typov karosérie, a vďaka novému dizajnu hliníkových kolies sa jeho hodnota znížila o ďalšie štyri percentá v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Civicu.

K zlepšeniu aerodynamickej efektivity prispieva aj krátky predný previs a lisované oceľové tlmiče výfuku majú aerodynamický tvar a eliminujú nutnosť dodatočného krytu zadnej spodnej časti vozidla.

Aerodynamické vlastnosti ešte zlepšujú aj zapustené čelné a bočné sklá a minimalizované medzery medzi panelmi.

Dôležitú úlohu v riadení prúdu vzduchu, vystupujúceho zo zadnej časti vozidla, hrá pri hatchbacku Civic spodný spojler zadných dverí. Je špeciálne navrhnutý tak, aby jeho presná konfigurácia šírky a výšky vytvárala čistý prúd vzduchu znížením turbulencie za vozidlom. Podieľa sa tak na zvýšení aerodynamickej efektivity Civicu.

 

3. Kompletne nová platforma bola vyvinutá pre strhujúci a dynamický zážitok z jazdy

  • Nový Civic je výsledkom najväčšieho vývojového programu jednotlivého modelu v histórii Hondy
  • Doteraz najstrhujúcejší a najzábavnejší zážitok z jazdy v modeli Civic
  • Nižší, športovejší posed za volantom
  • Nové nastavenie odpruženia zabezpečuje výnimočné ovládanie a jazdný komfort
  • Zdokonalené riadenie hluku, vibrácií a tvrdosti (NVH) poskytuje špičkové zlepšenie vlastností interiéru

S vedomím, že zákazníci cieľových svetových trhov najnovšieho modelu Civic očakávajú európske štandardy kvality, spracovania a dynamického výkonu, vývojový tím modelu Civic naplánoval doteraz najväčší konštrukčný program spoločnosti Honda pre jediný model, aby dokázali vytvoriť kompletne nové vozidlo.

Jeho cieľom bola realizácia dynamického omladenia Civicu, vďaka ktorému dokáže konkurovať najlepším automobilom v segmente. Od prvotnej fázy vývoja platformy položil tím vývojárov základ najlepšieho vozidla na svete v triede kompaktných vozidiel vrátane vozidiel popredných európskych prémiových značiek. Tento proces hodnotenia nakoniec slúžil na definovanie cieľov nového modelu Civic v oblasti jazdy, ovládania, riadenia a hluku, vibrácií a tvrdosti, ako aj kvality interiéru a celkového spracovania.

„Už od úplného začiatku sme cieľ číslo jeden pre tento nový Civic definovali ako vytvorenie oduševneného výkonu,“ povedal Mitsuru Kariya, hlavný inžinier a vedúci globálnych projektov. „Nastavili sme ciele pre dynamické vlastnosti a dosiahli sme ich vďaka dôkladnému a vyčerpávajúcemu režimu testovania a vývoja. Výsledkom je platforma, ktorá poskytuje vynikajúcu stabilitu jazdy a zároveň nižšiu jazdnú polohu, zvyšujúcu sebaistotu.“

Napriek ambicióznemu konštrukčnému programu nový Civic spĺňa požiadavky koncepcie „vozidlo pre všetkých ľudí, vozidlo pre svet“ zachovaním svojej pozície ako dostupného vozidla z hľadiska ceny, spotreby paliva a vyrobiteľnosti. Proces vývoja ako taký vyžadoval nové myslenie a nové prístupy k dizajnu karosérie, aerodynamiky, pohonnej jednotky a podvozka. 

Globálny program, z hľadiska svojho rozsahu pre spoločnosť Honda doteraz bezprecedentný, zahŕňal varianty s piatimi a štyrmi dverami, kupé a Type R. Všetky boli súčasťou jedného vývojového projektu, ktorého cieľom bolo prekročiť hodnotiace kritériá pre európsku kvalitu a výkonnostné normy.

Za novým naftovým Civicom stál vývoj, ktorý prebiehal počas náročného testovania na cestách Nemecka a Spojeného kráľovstva.

 

Nová pokročilá jednoliata platforma

Dizajn novej platformy, výber materiálov, konštruktérske procesy a nové výrobné techniky boli kľúčové pri vytváraní ľahšej a výrazne pevnejšej konštrukcie. Je o 16 kg ľahšia ako u modelu Civic predchádzajúcej generácie, no zároveň má o 52 percent väčšiu torznú tuhosť. Zlepšenia v oblasti tuhosti a dizajnu jednoliatej konštrukcie prispeli k výraznému zlepšeniu charakteristík hluku, vibrácií a tvrdosti (NVH).

Medzi výrazné dizajnové prvky platformy patria predné a zadné predelové „kruhy“, ktoré obkolesujú celý priestor interiéru kabíny. K väčšej pevnosti platformy prispieva aj konštrukcia prednej podlahy s nízkou citlivosťou vrátanie priečnych vzpier pred priestorom motora a medzi spodnými časťami predných a stredových stĺpikov.

Ľahké materiály s vysokou pružnosťou, použité v rôznych častiach karosérie, zlepšujú jej tuhosť a bezpečnosť pri náraze. Oceľ lisovaná za tepla sa použila v širšom merítku než v predchádzajúcich modeloch Civic (v hatchbacku Civic od šesť až do dvanásť percent a v sedane Civic od jedného až po štrnásť percent).

Použitie dielov z mimoriadne pevnej ocele zvyšuje pevnosť a znižuje výslednú hmotnosť celého rámu karosérie. Medzi najvýznamnejšie oblasti z hľadiska celkovej pevnosti platformy patria napríklad stredné stĺpiky a spodné prahy.

Ďalšia inovácia je súčasťou procesu montáže karosérie, pri ktorej sa využíva inovatívna vysoko efektívna technika spájania. Najprv sa zmontuje celý vnútorný rám, potom vonkajší rám a potom spoje. Táto technika sa líši od bežnej metódy montáže rámu karosérie, kedy sa najprv zmontuje vonkajší rám a potom nasleduje vnútorná montáž a spoje. Táto nová výrobná technológia významne prispieva k celkovej tuhosti karosérie.

Pri zváraní s krátkym rozstupom sú bodové zvary v kritických oblastiach jednoliatej konštrukcie od seba vzdialené 20 mm v porovnaní s tradičným rozstupom od 40 mm do 45 mm. Tento postup prispieva k väčšej tuhosti a odolnosti.

Výsledkom inovácií v oblasti dizajnu, inžinierstva a výroby je výrazné zvýšenie celkovej tuhosti karosérie v ohybe (až 65 percent pri hatchbacku a až 19 percent pri sedane) v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Civicu. Podobné zlepšenie sa dosiahlo aj pri torznej tuhosti (až 41 percent pri hatchbacku a až 23 percent pri sedane). To poskytuje lepšiu príležitosť na vyladenie odpruženia pre dokonalú jazdu a ovládanie.

 

Doposiaľ najagilnejší a dynamicky vyladený Civic

Zdokonalená platforma zabezpečuje optimalizovaný základ pre najsofistikovanejšiu dynamiku podvozku, doteraz dosiahnutú v modeli Civic. Tím dizajnérov si stanovil cieľ dosiahnuť špičkové ovládanie jazdný komfort.

Úplne nové odpruženie, nižšie položené ťažisko a výrazne vyššia tuhosť karosérie pomáhajú tomuto Civicu najnovšej generácie dosiahnuť doteraz najpôsobivejšie jazdné vlastnosti. Jazdný komfort je výnimočný a je výsledkom vyčerpávajúceho vývoja a zamerania na zlepšovanie techník a technológií tlmenia.

Poloha palivovej nádrže Civicu sa zmenila a podlaha vozidla je nižšie ako u predchádzajúceho modelu. Pri hatchbacku táto zmena v kombinácii s revíziami podvozku a odpruženia znamená zníženie ťažiska o 10 mm voči predchádzajúcemu modelu. Aj jazdná poloha je v oboch modeloch nastavená bližšie k vozovke a nižšie bedrové body (35 mm nižšie pri hatchbacku a 20 mm nižšie pri sedane) poskytujú športovejší pocit.

V prednej časti poskytuje predné odpruženie so vzperou MacPherson s nižším ramenom väčšiu laterálnu tuhosť na lineárne ovládanie a nižšiu pozdĺžnu tuhosť na optimalizovaný súlad pri jazde. Dvojpastorkové hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom a meniteľným pomerom bolo vyladené špeciálne pre európske trhy. Dvojpastorkový systém sa prvýkrát použil vo výkonnom hatchbacku Civic Type R v roku 2015. Podobné technológie dodávajú výrobcovia automobilov bežne len do vozidiel najvyššej kategórie alebo špeciálnych vozidiel so zvýšeným výkonom.

Odozva od systému posilňovača riadenia (EPS) je výnimočná vďaka zameraniu vývojového tímu na dosiahnutie okamžitej odozvy, presné držanie stopy, sofistikovanej plynulosti a citu pre bezpečnú predvídateľnosť.

Prenos vibrácií na volant sa minimalizoval zväčšením priemeru stĺpika riadenia a umiestnením ľahkého motora riadenia na dvojpastorkový hrebeň a nie na jeho bežnú polohu na stĺpik riadenia. Citlivosť riadenia bola pre celkové ciele platformy z hľadiska dynamických charakteristík taká dôležitá, že vývoj EPS sa začal v úplne počiatočnej fáze konštrukčného programu platformy.

V zadnej časti automobilu poskytujú úplne nové nastavenie viac spojového odpruženia a nový pevný pomocný rám vysokú stabilitu pre mimoriadny jazdný komfort a bezpečnú jazdu pri vysokých rýchlostiach, ako aj lineárnejšie ovládanie v spojení s doladením EPS.

Veľkú pozornosť sme venovali špecifickej polohe upevňovacích bodov odpruženia, aby sa zabezpečila optimálna tuhosť a zlepšil sa výkon odpruženia. Prvýkrát na akomkoľvek modeli Honda poskytujú predné a zadné puzdrá tlmičov naplnené hydraulickou kvapalinou dokonalú izoláciu pri jazde, ako aj reguláciu vibrácií podvozka. Okrem toho, nové pomocné rámy vpredu a vzadu sú špeciálne uložené tak, aby sa sily pôsobiace pri prejazde zákrutami prenášali viac priamo na pomocné rámy cez odpruženie.

 

Systém adaptívneho tlmenia (dodáva sa len pre hatchback Civic)

Vybraté špičkové modely hatchbacku Civic sa vyznačujú zdokonaleným štvorbodovým systémom adaptívneho tlmenia, ktorý bol prvýkrát na svete použitý v modeli Civic Tourer v roku 2014.

Tento systém umožňuje vodičovi výber tlmiacej sily z dvoch režimov podľa podmienok jazdy. Automobil vďaka nemu poskytuje pohodlnú jazdu na diaľnici, ale pri športovej jazde sa podvozok zmení na tvrdý a agilný. Systém má dve nastavenia – normálne a dynamické. Obe boli vyvinuté tak, aby zlepšovali stabilitu a komfort pri rôznom zaťažení a jazdných podmienkach. Elektronická riadiaca jednotka vypočítava pohyb karosérie z údajov získaných z integrovaných trojosových snímačov karosérie. Následne riadi činnosť solenoidového ventilu v každom tlmiči, ktorý reguluje prietok oleja a ktorý následne mení silu tlmenia.

 

Systém asistencie agilnej jazdy (AHA)

Systém asistencie agilnej jazdy spoločnosti Honda (AHA) je elektronický systém stabilizácie, špeciálne upravený pre európsky trh, aby reagoval na typický stav povrchu vozoviek a štýly jazdenia. Poskytovaním nenápadnej diskrétnej pomoci zvyšuje bezpečnosť a jemnými alebo rýchlejšími zásahmi do riadenia pomáha zabezpečiť plynulejšie a predvídateľnejšie správanie vozidla pri nízkych a vysokých rýchlostiach.

 

Špičkové zlepšenia

Konštrukcia platformy a dizajn exteriéru nového modelu Civic zabezpečujú minimálnu úroveň hluku v kabíne a jeho celkové zníženie vďaka optimálnemu riadeniu hluku, vibrácií a tvrdosti (NVH). Mimoriadne zlepšenie spočíva v minimalizácii tvorby hluku a vibrácií a ich prenosu cez konštrukciu karosérie, ale aj využitím dôkladného utesnenia a zvukovej izolácie.

Minimalizácia hluku motora pri jeho zdrojoch sa dosiahla množstvom rozličných stratégií. Napríklad rebrovanie bloku valcov motora znižuje vyžarovanie hluku a vibrácií z valcov a tuhší blok zároveň generuje aj menej hluku a vibrácií. Optimalizovaná nebola len tuhosť držiakov motora, ale aj poloha a tuhosť miest pripojenia držiakov motora ku karosérii.

Prenos rušivých síl cez karosériu sa znížil v dôsledku prirodzených vlastností tuhšej konštrukcie, ktorá je menej citlivá na vibrácie a identifikácia prenosových ciest hluku pomohla inžinierom optimalizovať konštrukciu v tých oblastiach a tak minimalizovať prenos a vyžarovanie NVH.

Na vyriešenie hluku pochádzajúceho z prostredia mimo auta sa použilo zložité tesnenie karosérie a využili sa zoštíhľovacie opatrenia.

Väčšie diely karosérie najnovšieho modelu Civic sa tvarujú a vyrezávajú pomocou počítačom podporovaného inžinierstva (CAE) kvôli zabráneniu „dunenia plechov“ a kombinácia materiálov medzi prednými a strednými stĺpikmi a prahmi znižuje jalové vibrácie.

V akustickom prednom skle sa používa 2,1 mm vonkajšia vrstva bezpečnostného skla, 0,7 mm stredná vrstva z akustického polyvinyl butyralu (PVB) a 1,8 mm vnútorná vrstva bezpečnostného skla, takže celková hrúbka je 4,6 mm. Táto kombinácia zabezpečuje špičkové parametre z hľadiska hluku spôsobeného vetrom. Vo dverách Civicu je trojitá vrstva tesnenia, ktorá znižuje vnikanie hluku spôsobeného vetrom a inými externými zdrojmi.

Kvôli minimalizácii vnikania hluku od vozovky sú motorový priestor nového Civicu a podlaha chránené výstelkou obsahujúcou zvukovú izoláciu. Tá je použitá aj v zadných podbehoch. Aj predely motorového priestoru, vnútorné a vonkajšie panely prístrojovej dosky a koberec interiéru kabínu obsahujú ďalšie protihlukové kompozity.

Tieto mimoriadne zlepšenia znamenajú tichší a uvoľnenejší interiér, ktorý menej odpútava pozornosť vodiča, ktorý sa tak môže sústreďovať na pútavý zážitok z jazdy.

 

4.        Kompletne revidovaný 1,6-litrový naftový motor i-DTEC poskytuje mimoriadnu účinnosť a kultivovanosť v reálnom svete

·         Atletická odozva, nízke hodnoty emisií CO2 a výborná spotreba paliva pri reálnych podmienkach

·         Technológie znižujúce trenie zlepšujú kultivovanosť a prispievajú k nižším hodnotám emisií NOx

·         Nové kované oceľové piesty znižujú chladiace straty v motorovom bloku

·         Modernizovaný motor, montovaný vo výrobnom závode HUM spoločnosti Honda vo Veľkej Británii v meste Swindon

Honda vykonala komplexnú revíziu 1,6-litrového naftového motora i-DTEC s výkonom 120 koní pre najnovší sortiment vozidiel Honda Civic a ponúka vynikajúcu kombináciu výkonnosti a účinnosti. Táto modernizácia motora mala za cieľ zabezpečiť vodičovi atletickú odozvu a pocit agility, dokonalejšie zjemnenie činnosti vďaka presným technológiám a nižšie úrovne emisií NOx.

Štvorvalcový naftový motor i-DTEC s objemom 1597 cm3 poskytuje maximálny výkon 120 koní (88 kW) pri 4000 ot/min a maximálny krútiaci moment 300 Nm pri 2000 ot/min a dokáže zrýchliť Civic z nuly na 100 km/h (62 mph) za 10,5 sekundy. Hodnota emisií CO2  (podľa aktualizovaných podmienok testu NEDC*) je od 91 g/km (Civic Sedan) a 93 g/km (Civic Hatchback 6MT)  a kombinovaná spotreba paliva je podľa aktuálnych podmienok testovania 3.4l/100 km (Sedan) a 3.5l/100 km (Hatchback).

Medzi zlepšenia 1,6-litrového naftového motora patrí zníženie trenia vo valcoch, zlepšenie účinnosti konverzie NOx a ďalšie zdokonalenie jazdných vlastností automobilu. Inžinieri spoločnosti Honda zaviedli nové výrobné procesy, využili rôzne materiály a na vytvorenie kompletne revidovaného motora použili komponenty novej generácie.

Ľahká hliníková konštrukcia

Hmotnosť 1,6-litrového motora i-DTEC spoločnosti Honda sa minimalizuje vďaka ľahkej hliníkovej hlave valcov, pripevnenej k celohliníkovému otvorenému bloku motora, odlievanému pod vysokým tlakom.

Revidovaná jednotka i-DTEC má zdokonalený externý dizajn, k povrchu bloku valcov pribudlo niekoľko odlievaných rebier. Tieto rebrá zvyšujú konštrukčnú tuhosť, čím následne zlepšujú riadenie hluku, vibrácií a tvrdosti.

Ľahká hlava valcov s dvomi vačkovými hriadeľmi (DOHC) je vyrobená tlakovým odlievaním hliníkovej zliatiny. V tejto prepracovanej jednotke si hlava vyžaduje menšie vystuženie vďaka zlepšenému chladeniu bloku, takže hrúbka – a teda hmotnosť - hliníkovej konštrukcie, sa mohla zmenšiť o 280 gramov v porovnaní s predchádzajúcou generáciou 1,6-litrového i-DTEC, čo predstavuje zníženie o 2%.

Piesty a ojnice

V predchádzajúcej verzii 1,6-litrového i-DTEC boli piesty vyrobené z hliníka. V revidovanom motore i-DTEC sú piesty vyrobené z ocele. Použitie kovanej ocele znižuje chladiace straty a umožňuje rýchlejší prenos tepla do bloku motora. Táto zmena umožňuje vyrobiť tenšiu a ľahšiu hlavu valcov bez zhoršenia jej životnosti. Kvôli ďalšiemu zníženiu hmotnosti je použitý aj ľahký a štíhlejší kľukový hriadeľ s vysokou pevnosťou. Extrémn pevný a ľahký kľukový hriadeľ takisto prispieva k minimalizácii hmootnosti.

Technológia znižujúca trenie

Kľúčovým cieľom pre vývojových inžinierov spoločnosti Honda, pracujúcich na predchádzajúcom modeli 1,6 i-DTEC, bolo zníženie mechanického trenia naftového motora na úroveň, akú bežne dosahujú benzínové motory. Vďaka novej revidovanej jednotke 1,6 i-DTEC pokročil vývoj doplnkových technológií znižujúcich trenie o krok ďalej.

Nový 1,6-litrový motor i-DTEC sa vyznačuje technológiou „super jemného honovania“, ktorá znižuje trenie medzi piestami vytvorením mimoriadne jemného povrchu. Jemné honovanie je metóda dvojstupňového obrábania, ktorá využíva dva brúsiace procesy namiesto bežnejšieho jedného honovacieho procesu. Zlepšujú sa ním aj dlhodobé charakteristiky opotrebovania motora.

Menšie trenie generuje menej tepla, teda jemné honovanie prispieva aj k zníženiu maximálneho spaľovacieho tlaku (Pmax) vo valcoch: z 15,8 MPa v predchádzajúcom 1,6-litrovom motore i-DTEC na 14,6 MPa v novom revidovanom motore. Znížením teploty a tlaku pri spaľovaní, Honda bola schopná ešte znížiť spotrebu motora 1,6 i-DTEC, napriek uvedeniu dodatočných technológií určených na znižovanie emisií NOx – ktoré naopak spotrebu paliva obvykle zvýšia.

Hladšie interné mechanizmy nepomáhajú len znížiť emisie a zlepšiť účinnosť, zlepšujú aj odozvu motora a vytvárajú atletickejší zážitok z jazdy. 

Nová generácia účinného turbodúchadla

Súčasťou revidovaného 1,6-litrového motora i-DTEC je nové turbodúchadlo, ktoré v porovnaní s jeho predchodcom predstavuje novú generáciu technológií. Vyznačuje sa vysoko účinným dizajnom s meniteľnou dýzou a jeho otáčky sú presne ovládané elektronikou automobilu, minimalizáciou oneskorenia turbodúchadla a zabezpečením optimálnej kombinácie ťahu pri nízkych a stredných otáčkach a výkonu pri vysokých otáčkach. Energetické straty v systéme sú vďaka novej konštrukcii kompresora turbodúchadla nižšie ako v predchádzajúcej verzii i-DTEC.

Efektívny systém vstrekovania paliva a prietok vzduchu motorom

1,6-litrový motor využíva solenoidový systém vstrekovania paliva, ktorý dokáže pracovať aj pri tlakoch vysokých až 1800 barov. Čím je tlak paliva vyšší, tým je palivo vstrekované rýchlejšie a je jemnejšie rozprášené v palivovej zmesi, ktorá sa v komore zmiešava so vzduchom. Výsledkom je čistejšie a účinnejšie spaľovanie, ktoré pomáha pri dosahovaní nízkych hodnôt emisií a lepšej spotreby paliva.

Valce i-DTEC majú vysokú objemovú účinnosť, vyznačujú sa vysokým vstupným prietokom a kanálom hlavy s vysokým vírením, ktorým sa presne ovláda spaľovací proces s cieľom zníženia výskytu horúcich bodov, ktoré vytvárajú nežiaduce emisie. Prietok vzduchu motorom sa ovláda prostredníctvom systému EGR (recirkulácia výfukových plynov), ktorý pracuje pri vysokých a nízkych tlakoch a znižuje emisie NOx.

Honda upravila vstrekovanie s cieľom znížiť emisie. Pridaním sekundárneho streku paliva pri nízkych rýchlostiach, vzrastá teplota výfukových plynov čo umožňuje rýchlejšiu aktiváciu katalizátora. Zvýšenie frekvencie pilotného streku, taktiež napomáha znižovaniu úrovne NOx. Pri vysokých rýchlostiach, kedy môže prísť k regenerácii filtra pevných častíc, využije sa viac fázový sekundárny strek na zníženie riedenia oleja čo napomáha udržovať optimálny výkon motora.  Prispieva to aj k nižšiemu spaľovaciemu tlaku, ktorý pomáha znižovať emisie NOx z nového motora.

 

Technológia pre nižšie emisie

Nový 1,6-litrový i-DTEC od Hondy patrí k prvým motorom, ktoré sú oficiálne testované podľa postupu pre emisie v reálnej prevádzke (RDE), ktorým sa overujú úrovne emisií NOx a pevných častíc. Naftové hnacie ústrojenstvo má nový systém konvertora skladovania NOx (NSC) s vyššou hustotou pracovných buniek, ktorý umožňuje rýchlejšiu konverziu a zníženie emisií. Účinnosť spaľovania pevných častíc ešte viac zlepšuje filter pevných častíc s tenkým povlakom striebra, ktorý predlžuje životnosť výfukových komponentov.

Testy emisií v reálnej prevádzke (RDE) merajú škodliviny ako sú NOx, vylučované automobilom počas jazdy na ceste. Testy RDE prebiehajú súčasne s laboratórnymi testovacími cyklami, ako sú NEDC a WLTP a ich cieľom je dosiahnuť nízke hodnoty emisií z vozidiel počas jazdy na cestách po celej Európe.

 

Systém Idle Stop-Start

1,6-litrový motor i-DTEC automobilu Civic je štandardne vybavený systémom Idle Stop od spoločnosti Honda. Systém znižuje celkovú spotrebu paliva a pomáha dosiahnuť hodnotu emisií CO2 len 91 g/km (Civic Sedan) a 93 g/km (Civic Hatchback 6MT) (podľa aktualizovaných podmienok testu NEDC)*.

Kvôli zabezpečeniu väčšej linearity zážitku z jazdy vykonala Honda aj určité zmeny v kalibrácii medzi plynovým pedálom a odozvou motora.

Revidovaná šesťrýchlostná manuálna prevodovka

Pocit plynulého a presného radenia vyplýva zo zdokonalených synchronizačných krúžkov v synchronizačných prevodoch šesťrýchlostnej manuálnej prevodovky. Odpor pri radení prevodov sa oproti predchádzajúcej generácii Civicu znížil o 40 percent z vo svojej triede patrí k najlepším.

Špirálový mechanizmus spiatočky s pevným záberom výrazne znižuje hluk a ku zlepšeniu riadenia hluku, vibrácií a tvrdosti prispieva aj dvojhmotový zotrvačník.

Ďalším rozšírením v oblasti hnacích ústrojenstiev Civicu bude od polovice roku 2018 deväťrýchlostná automatická prevodovka, ktorá bude prvýkrát použitá v automobile s pohonom jednej nápravy.

* Interné údaje spoločnosti Honda o cykle NEDC podľa Nariadenia (ES) č. 692/2008 s prísnejšími podmienkami testu, vyplývajúcimi z Nariadenia (EU) č. 2017/1153. Oficiálne údaje ešte nie sú uverejnené.

 

5. Prvotriedny priestor v interiéri s vylepšenou použiteľnosťou

  • Najnovší Civic je priestrannejší ako predchádzajúci model
  • Väčší priestor pre pasažierov a batožinu
  • Prémiová kvalita kabíny, nové rozloženie LCD prístrojového panela a univerzálna konzola dvojstupňového technologického centra
  • Hatchback sa pýši inovatívnym sťahovacím krytom v batožinovom priestore, ktorý sa zasúva do strany

Najnovší Civic sa snaží zachovať reputáciu modelu, ktorý poskytuje prvotriednu praktickosť a bezkonkurenčný priestor pre pasažierov a batožinový priestor. Vysokokvalitné materiály, jednoduchý a sofistikovaný dizajn a nový digitálny prístrojový displej poskytujú svieže prémiové prostredie interiéru.

„Charizmatický dizajn exteriéru pokračuje dovnútra,“ vysvetľuje Mitsuru Kariya, hlavný inžinier a vedúci globálnych projektov. „Má modernú kabínu, v ktorej pokročilé technológie prirodzene splývajú s vysokokvalitnými materiálmi a vytvárajú vyššiu úroveň priestoru a komfortu. Celkový pocit dobrej pohody sa dosiahol výnimočnou viditeľnosťou, ale aj neomylným pocitom bezpečnosti a istoty. Je to priamo v srdci nášho úspechu pri novej definícii kompaktného automobilu podľa Hondy.“

 

Priestrannejšia kabína

Sčasti vďaka dlhšej a širšej platforme a dlhšiemu rázvoru si pasažieri na predných a zadných sedadlách môžu vychutnávať lepší výhľad a viac priestoru s prémiovým ladením a vyhotovením.

Jazdná poloha je o 35 mm nižšia ako v prípade predchádzajúcej generácie modelu Civic, čo u vodiča a spolujazdca na prednom sedadle vytvára pocit bezpečnosti a obopnutia. O 15 percent tenšie predné stĺpiky umožňujú lepší neobmedzovaný výhľad dopredu, ktorý je perfektných 84,3 stupňa. V kabíne sa tým taktiež vytvoril dojem otvorenosti a vzdušnosti.

Konštrukcia ergonomicky optimalizovaných predných sedadiel poskytuje vysokú úroveň komfortu. Predné sedadlá majú o 10 mm väčší rozsah posunu dopredu a dozadu a o 10 mm väčší rozsah nastavenia výšky ako u predchádzajúceho modelu Civic. Predné sedadlá v najvyšších verziách vozidla umožňujú až 14 krokov nastavení pri zabezpečení optimálnej polohy sedenia, ako aj elektricky nastaviteľnú bedrovú oporu pre vodiča a spolujazdca.

Priestor v oblasti ramien vpredu sa rozšíril o 10 mm a viac priestoru je aj medzi prednými sedadlami. Priestor v oblasti ramien vzadu sa zväčšil o 20 mm, takže aj spolujazdci na zadných sedadlách budú mať viac priestoru na relax (Hatchback: o 95 mm väčší priestor pre nohy a o 45 mm väčší priestor v oblasti kolien. Sedan: o 45 mm väčší priestor pre nohy a o 55 mm väčší priestor v oblasti kolien).

V sedane Civic vylepšujú komfort pre spolujazdcov na vonkajších zadných sedadlách nastaviteľné sedacie časti, takže nastupovanie a vystupovanie je odteraz pre všetkých pasažierov jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. V hatchbacku Civic umocňuje pocit svetlosti a vzdušnosti veľké panoramatické strešné okno, ktoré sa otvára naklonením a posunutím (k dispozícii u modelov vyššej triedy).

 

Prvotriedny priestor a všestrannosť batožinového priestoru

Batožinový priestor v hatchbacku Civic si zachováva prvenstvo v triede pokiaľ ide o objem (478 litrov), ako aj jednoduchosť prístupu a všestrannosť. Zadné sedadlá sú rozdelené a skladajú sa v pomere 60:40 a malá výška prahu (679 mm) so širokým otvorom batožinového priestoru (1120 mm) v kombinácii s plochou podlahou uľahčujú nakladanie ťažkých, širokých a dlhých nákladov. Priestor skrytý pod podlahou (vo všetkých modeloch okrem S, Sport a Sport Plus) ponúka bezpečný odkladací priestor.

Inovatívny sťahovací kryt, ktorý sa zasúva do strany, zdokonaľuje všestrannosť a jednoduchosť používania batožinového priestoru v hatchbacku. Zasúvací kryt sa dá rýchlo a ľahko vytiahnuť z „kazety“ namontovanej na boku. Pri nakladaní dlhých predmetov sa kryt dá jednoducho odopnúť a zasunúť späť do kazety. Eliminuje sa tak nutnosť pri prevážaní väčších predmetov skladať a skladovať v aute alebo mimo neho pevnú oddeľovaciu policu. V prípade potreby sa kompaktná kazeta so sťahovacím krytom môže ľahko presunúť z jednej strany batožinového priestoru na druhú, prípadne sa môže úplne vybrať.

Podobne pôsobivou priestrannosťou sa vyznačuje aj sedan Civic s 519-litrovým batožinovým priestorom (o 20,8 percent väčším ako mal predchádzajúci model) a prechodová časť sklápacích sedadiel, delených v pomere 60:40, je o 20,6 percent väčšia. Vďaka tomu je nakladanie dlhších a objemnejších predmetov jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Do batožinového priestoru štvordverového Civicu sa zmestia štyri cestovné kufre alebo štyri golfové bagy, čo je o jeden viac v porovnaní s predchádzajúcim sedanom Civic.

 

Prémiový dizajn a kvalita interiéru

Úplne nový interiér je navrhnutý tak, aby poskytoval najpohodlnejšiu a najsofistikovanejšiu kabínu v triede kompaktných vozidiel a novému Civicu dodáva celkový moderný, štýlový a jednoduchý estetický vzhľad, dopĺňajúci ostro tvarovaný exteriér. Je to dosiahnuté horizontálnymi líniami, ktoré zvýrazňujú dojem šírky a dĺžky, a tým aj priestrannosti.

Sofistikovaný prémiový priestor umocňuje obloženie kabíny z vysokokvalitných materiálov vrátane jednoliateho mäkkého prístrojového panela s tvarovaným švom a prémiovými poťahmi sedadiel. V najvyšších verziách modelov Civic hatchback je štandardom celokožené čalúnenie.

 

Konzola technologického centra

Stredová konzola má čiernu lesklú povrchovú úpravu a bola navrhnutá v štýle motívu „technologického centra“.

Nižšia časť pred radiacou pákou je konfigurovaná ako dvojúrovňový odkladací priestor vytvorený špeciálne na správu osobných elektronických zariadení. Predný odkladací priestor poskytuje okamžitý prístup k zariadeniam, ktoré sú na dosah ruky, a disponuje podložkou na bezdrôtové nabíjanie smartfónov, ktorá je dostupná pre niektoré stupne výbavy.

Druhá priehradka za stredovou konzolou poskytuje diskrétnejší skladovací priestor a prístup k HDMI a USB portom, ale aj 12-voltovú zásuvku. Otvor v stredovej konzole umožňuje prevliecť zasunuté káble z odkladacieho priestoru druhej úrovne do predného odkladacieho priestoru, čo uľahčuje praktické a nekomplikované pripájanie káblov a nabíjanie zariadení. Osvetlenie LED napomáha viditeľnosti do dvojúrovňového odkladacieho priestoru v noci.

Nad odkladacím priestorom sa na kontrastnom striebornom paneli nachádza niekoľko jednoduchých prehľadných ovládačov ventilácie, kým osvetlenie LED na strope dotvára prémiové prostredie.

Navrchu stredovej konzoly sa nachádza sedempalcový farebný dotykový displej systému Honda Connect (pozrite si ďalšiu časť). Okrem toho, že ide o dotykové ovládacie zariadenie pre informačno-zábavný systém a klimatizáciu, displej je vo vyšších triedach prepojený aj s cúvacou kamerou.

Pred vodičom poskytuje úplne nové rozloženie prístrojového panelu dobrý prehľad a vysoko intuitívne používanie. Nový sedempalcový farebný displej TFT-LCD s rozhraním s informáciami pre vodiča (DII) zaberá stredovú časť úplne nového prekonfigurovaného prístrojového panela. Obsahuje aj veľký digitálny tachometer, v závislosti od triedy modelu s analógovým alebo digitálnym zobrazením otáčok, a digitálnu hodnotu rýchlomera. V displeji DII je integrovaná veľká plocha, na ktorej môže vodič prepínať medzi rôznymi obrazovkami informačno-zábavného systému vrátane navigačných pokynov, SMS a e-mailov (doplnených odozvami aktivovanými hlasom), informácií o hudobnej stope, kontaktov smartfónu, informácií o trase a informácií inteligentnej údržby vozidla.

Primárny displej lemujú ukazovatele teploty chladiacej kvapaliny a hladiny paliva, taktiež na displejoch TFT-LCD. Všetky tieto displeje sú vysoko kontrastné, jednoducho čitateľné a majú moderné písmo. Keď vodič nastúpi do vozidla, prístrojový panel sa postupne rozsvieti, čím poskytne sofistikované príjemné uvítanie.

Rolovanie a výber informácií, ktoré sa majú zobraziť na DII, sa vykonáva pomocou dotykových ovládacích prvkov na ľavom ramene volantu. Vodičovi poskytuje možnosť prechádzať režimami DII a upravovať nastavenia, vyhľadávať podľa abecedy napríklad kontakty alebo hudobné skladby, ako aj vyberať preferované informácie, ktoré sa majú zobraziť na DII prístrojového panela. Na ľavom ramene volantu sa nachádzajú aj integrované ovládacie prvky telefónu Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Kombinácia dotykových ovládacích prvkov a displeja DII v priamom zornom poli vodiča pomáha minimalizovať rušenie vodiča počas jazdy.

Druhým dotykovým ovládacím prvkom na pravom ramene volantu sa ovládajú nastavenia adaptívneho tempomatu a systému pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu.

V novom Civicu sa už používa chladiaca zmes s omnoho menším potenciálom globálneho otepľovania (GWP). V niektorých triedach je dostupný aj trojstupňový ohrev predných sedadiel a ohrev zadných sedadiel.

Nový Civic ponúka aj funkciu Brake Hold pri krátkodobom zastavení, napríklad na semaforoch alebo križovatkách so silnou prevádzkou, ale aj tlačidlo štartovania, bezkľúčové odomykanie dverí a automatické stmievanie spätného zrkadla.

 

6. Honda Connect novej generácie je vylepšený a intuitívnejšie prepojený informačno-zábavný systém

  • Nový sedempalcový displej Advanced Touch IPS
  • Kompletná integrácia smartfónov s Apple CarPlay® a Android Auto
  • V automobile sú zabudované aj ďalšie aplikácie, okrem iného aj mapy, odosielanie správ a hudba

Nový Civic disponuje informačno-zábavným a pripájacím systémom Honda Connect druhej generácie, ktorý ponúka vylepšenú intuitívnu prevádzku a úplnú integráciu smartfónu prostredníctvom služby Apple CarPlay® aj Android Auto.

Výkon, stabilita a rýchlosť nového systému Honda Connect zabezpečuje vysokovýkonný systém so štvorjadrovým procesorom Nvidia Tegra 3, špeciálne vyvinutým pre extrémny multitasking, mimoriadne jemné prehľadávanie webu, brilantnú grafiku a rýchlu odozvu na vstupy. Na sedempalcovej dotykovej TFT-LCD obrazovke stredovej konzoly umožňuje aj zobrazenie kontrastnej, jasnej a mimoriadne ostrej grafiky a textu.

Úplne prvé použitie služby Apple CarPlay a Android Auto znamená, že pasažieri majú možnosť plynulej integrácie systému Honda Connect s dvomi najdôležitejšími operačnými systémami pre smartfóny.

Integrácia so službou Apple CarPlay znamená, že systém Honda Connect odteraz dokáže preniesť funkcie zariadenia iPhone do zážitku z jazdy, čím poskytuje rozhranie prostredníctvom úplne nového integrovaného displeja modelu Civic. Vodiči môžu dostávať informácie z navigácie, uskutočňovať hovory, odosielať a prijímať správy a počúvať hudbu prostredníctvom dotykovej obrazovky alebo hlasom, použitím príkazov systému Siri od spoločnosti Apple. Medzi podporované aplikácie v rámci služby CarPlay patria Telefón, Správy, Mapy, Hudba a ďalšie kompatibilné aplikácie tretích strán (ak sú špecifikované). Služba CarPlay je kompatibilná so systémom iOS 8.4 alebo novším a zariadením iPhone 5 alebo novším.

Služba Android Auto bola navrhnutá tak, aby poskytla vodičom jednoduchý intuitívny spôsob používania smartfónov so systémom Android prostredníctvom dotykového aj hlasového rozhrania, čím sa minimalizuje prípadné rušenie. Služba Android Auto je kompatibilná so systémom Android 5.0 a novším a medzi podporované funkcie patria Mapy Google, Google Now, odosielanie a prijímanie správ, hudba a niekoľko ďalších obľúbených aplikácií, v závislosti od trhu.

Sedempalcový displej dotykovej obrazovky Honda Connect obsahuje technológiu In-Place-Switching (IPS). Poskytuje mimoriadnu kvalitu zobrazenia a kontrastné pomery, ktoré divákom poskytujú presnejšie a konzistentnejšie zobrazenie farieb, ako aj omnoho širší uhol zobrazenia než konvenčné LCD obrazovky – až 178 stupňov, čo zabezpečuje sledovanie obrazovky bez toho, aby sa vodič alebo pasažieri museli nakláňať z optimálnej polohy pri sedení.

Systém Honda Connect prvýkrát umožňuje upravovať nastavenia klimatizácie, čo napomáha minimalizovať počet spínačov na prehľadnej a jednoduchej stredovej konzole.

Honda Connect poskytuje rýchly a jednoduchý prístup k internetovým službám vrátane prehľadávania internetu, dopravných hlásení, správ a počasia v reálnom čase, sociálnych sietí a internetových hudobných staníc. Obsahuje predinštalované aplikácie, pričom ďalšie sú dostupné na prevzatie zo služby Honda App Center, vďaka ktorým si majitelia môžu prispôsobiť možnosti pripojenia. Predinštalovaná aplikácia Aha ponúka bezproblémový prístup k tisícom audio staníc: kanály s hudbou, správami, podcastami a audio knihami, ako aj informačné kanály sociálnych sieti a služby založené na polohe.

Na dotykovej obrazovke sa zobrazujú informácie o vozidle, ako napríklad informácie o ceste a spotrebe paliva, a obraz zo zadnej viac záberovej parkovacej kamery.

Systém Honda Connect možno vybaviť voliteľnou satelitnou navigáciou Garmin s vopred načítanými mapami, foto zobrazeniami križovatiek, vedením v jazdných pruhoch, oznamovaním dopravných obchádzok v reálnom čase, 3D zobrazeniami budov a terénu a funkciou Eco Routing. Bezplatné aktualizácie máp sú dispozícii päť rokov. Ide o jedinečný benefit ponúkaný spoločnosťou Honda.

Možnosti pre dostupné konfigurácie audio systému sa môžu líšiť v závislosti od stupňa výbavy: 180-wattový systém s ôsmimi reproduktormi alebo výkonný audio systém s 10 (sedan) alebo 11 (hatchback) reproduktormi (výkon až 452 wattov).

 

7. Vďaka systému Honda SENSING, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy v rámci celého modelového radu, je nový Civic jedným z najbezpečnejších vozidiel vo svojej triede.

  • Vďaka novej konštrukcii karosérie a zdokonaleným bezpečnostným technológiám je Civic ešte bezpečnejší než doteraz
  • Tvrdší, silnejší a so zmenšeným preliačením kabíny dovnútra v prípade nehody
  • Honda SENSING je komplexný balík aktívnych bezpečnostných funkcií
  • Päťhviezdičkové hodnotenie podľa testu Euro NCAP, uverejnené v novembri 2017

Najnovší Civic bol navrhnutý tak, aby dosahoval najvyššiu úroveň bezpečnosti v rámci odvetvia. Tím vývojárov uspel vo vytvorení prvotriednej pevnosti a tuhosti karosérie spolu s komplexným balíkom aktívnych bezpečnostných technológií. Tento systém dopomohol novému Civicu (testovaná bola verzia 1,0 VTEC TURBO) k získaniu najvyššieho hodnotenia v posledných testoch Euro NCAP. (publikované v novembri 2017)

V súlade s filozofiou spoločnosti Honda, „Bezpečnosť pre všetkých“, sú rovnaké pasívne aj aktívne bezpečnostné systémy dostupné vo všetkých stupňoch výbavy nového Civicu.

Výnimočne silná, tuhá a tvrdá platforma (pozri časť 2) poskytuje základ pre výnimočné bezpečnostné vlastnosti s konceptom „Bezpečnosť pri kolízii všetkými smermi“ (All Directions Collision Safety). Súčasťou konštrukcie platformy je exkluzívna konštrukcia karosérie ďalšej generácie ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) spoločnosti Honda, ktorá využíva sieť prepojených konštrukčných prvkov na rovnomernejšie rozdelenie energie nárazu. Táto konštrukčná schéma pomáha znižovať sily prenášané pri náraze na priestor pre cestujúcich a výrazne zvyšuje odolnosť voči nárazom spredu, zboku a zozadu.

V najnovšom modeli táto konštrukcia obsahuje aj „technológiu pohltenia nárazu“, v ktorej je využité závesové riešenie prednej časti rámu, ktorá pri kolízii nasmeruje motor nadol a dozadu. Účinne to pridáva 80 mm dodatočnej vzdialenosti pre absorbovanie energie pohltenia nárazu v prednej časti vozidla a pomáha minimalizovať preliačenie kabíny v prípade kolízie.

Pri kolízii pomáha chrániť pasažierov šesť airbagov, ktorých súčasťou sú aj technológie i-SRS Airbag a i-Side Airbag.

Funkcie pasívnej bezpečnosti najnovšieho modelu Civic sú doplnené balíkom aktívnej bezpečnosti Honda SENSING a asistenčnými technológiami, ktoré sú prvýkrát v modeloch Honda namontované vo všetkých verziách. Honda SENSING patrí medzi najkomplexnejšie balíky bezpečnostných technológií vo svojej triede. Využíva kombináciu radarových a kamerových informácií a niekoľko najmodernejších snímačov, ktorými varuje vodiča a asistuje mu v potenciálne nebezpečných situáciách.

 

Balík aktívnych bezpečnostných technológií Honda SENSING zahŕňa:

  • Brzdový systém pre zmiernenie následkov nehody: pomáha zastaviť vozidlo, ak systém určí, že kolízia s vozidlom vpredu je neodvratná. Zaznie výstraha a v prípade potreby sa automaticky aktivuje tlak v brzdovom systéme
  • Upozornenie pred čelnou kolíziou: skenuje vozovku pred vozidlom, aby vodič dostal upozornenie na potenciálnu kolíziu, a poskytuje vizuálne a zvukové upozornenia, ktorými vodiča vyzýva na zakročenie s cieľom vyhnúť sa zrážke.
  • Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu: deteguje, či vozidlo nevybočuje z jazdného pruhu bez aktivácie smerovky a vodiča vyzve na vykonanie nápravy.
  • Predchádzanie vybočeniu z vozovky: využíva údaje z kamery namontovanej na čelnom skle na detekciu vybočenia vozidla z jeho jazdného pruhu. Využíva elektrický posilňovač riadenia na vykonanie jemných korekcií, aby vozidlo ostalo vo svojom pruhu, a v niektorých situáciách aplikuje aj brzdnú silu. Keď systém zistí, že vodič prevzal riadenie, vypne sa.
  • Systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu: pomáha udržiavať vozidlo v strede aktuálneho jazdného pruhu detegovaním vodorovného značenia na ceste monokulárnou kamerou a malými úpravami riadenia s cieľom udržať vozidlo medzi bielymi čiarami.
  • Adaptívny tempomat: vodičovi umožňuje nastaviť požadovanú rýchlosť a dodržiavať vzdialenosť od vozidla detegovaného vpredu, čo umožňuje využiť tempomat v kľudnej premávke s meniteľnou rýchlosťou pohybu.
  • Systém rozpoznávania dopravných značiek: deteguje a automaticky rozpoznáva dopravné značky a zobrazuje ich na IID prístrojového panela.
  • Inteligentný rýchlostný asistent: kombinuje automatické rýchlostné obmedzenie nastavené vodičom pomocou systému TSR na automatické nastavenie rýchlosti vozidla s obmedzením uvedeným na poslednej dopravnej značke.
  • Inteligentný adaptívny tempomat: pionierska technológia, ktorá debutovala na modeli Honda CR-V v roku 2015. i-ACC predikuje a automaticky reaguje na iné vozidlá náhle prechádzajúce do iných jazdných pruhov na viacprúdových diaľniciach. Na snímanie polohy iných vozidiel na ceste používa kameru a radar, a na predikciu pravdepodobnosti náhleho prechodu vozidiel do vedľajších jazdných pruhov používa algoritmus, vyvinutý počas náročného výskumu na európskych cestách. Novému modelu Civic to umožňuje vykonať automatickú úpravu rýchlosti ešte predtým, ako iné vozidlá prejdú do jazdného pruhu, a tak umožňuje bezpečnú a pohodlnú jazdu.

 

Medzi ďalšie bezpečnostné technológie v najnovšom Civicu patria:

  • Informácie o mŕtvom uhle: na automatickú detekciu vozidiel v mŕtvom uhle vodiča používa radarovú technológiu a vodiča upozorní výstražným symbolom v spätnom zrkadle.
  • Systém monitorovania priečnej premávky: využíva bočné radarové snímače umiestnené v zadnej časti, ktoré pri cúvaní varujú vodiča o blížiacich sa vozidlách.
  • Viac uhlová spätná kamera: poskytuje vodičovi úplnú viditeľnosť a tým aj pocit istoty pri cúvaní: normálny 130-stupňový rozhľad, široký 180-stupňový rozhľad a pohľad zhora nadol.

Súčasťou štandardnej výbavy je aj Systém asistenta stability (VSA®) s reguláciou trakcie, ktorý zlepšuje ovládanie pri zrýchľovaní, brzdení, prejazde zákrutami, a systém nepriameho monitorovania tlaku v pneumatikách (TPMS).

 

8. Spoločnosť Honda of the UK Manufacturing (HUM) je globálnym výrobným centrom pre hatchback Civic a 1,6-litrový motor i-DTEC

  • Najnovší model Civic hatchback sa vyrába v Európe a exportuje sa do celého sveta
  • Aj nový 1,6-litrový motor i-DTEC sa vyrába v Európe v závode HUM
  • Investícia do nových výrobných technológií a procesov vo výške 270 miliónov EUR
  • Kľúčovú úlohu pri výrobe Civicu bude naďalej zohrávať závod Hondy vo Swindone v Spojenom kráľovstve

Desiata generácia rodiny Civic je produktom najväčšieho globálneho vývojového programu spoločnosti Honda pre jediný model. Vozidlo bolo navrhnuté tak, aby prevyšovalo európske normy a očakávania, čím zároveň spĺňa potreby všetkých globálnych regiónov, kde sa Civic predáva.

Civic je dôležitý model pre spoločnosť Honda v Európe a je hlavným hnacím motorom silného predaja spoločnosti a výrobným dedičstvom v regióne. Pre mnohých európskych zákazníkov je Civic synonymom značky Honda. Najnovší Civic hatchback pokračuje v tejto tradícii a bude zohrávať kľúčovú úlohu pri plnení plánov objemu predaja spoločnosti Honda na európskom trhu.

Globálnym výrobným centrom desiatej generácie modelu Civic hatchback je Európsky výrobný závod spoločnosti Honda, Honda of the UK Manufacturing (HUM). Spoločnosť Honda investovala 270 miliónov EUR do nových výrobných technológií a procesov v rámci prípravy na nový model, ktorý sa exportuje do celého sveta vrátane USA. Investícia je súčasťou dlhodobej vízie pre európsky závod v rámci globálnej prevádzky spoločnosti Honda.

V závode HUM sa vyrobil prvý motor v roku 1989 a prvé vozidlo v roku 1992. V súčasnosti ho tvoria dve prevádzky na výrobu automobilov a jedna prevádzka na výrobu motorov. Medzi ostatné priestory závodu patrí špeciálna testovacia dráha, jednotky na dynamické a statické skúšky, ako aj priestory určené na administratívu a obstarávanie.

 

Prémiová kvalita laku

Honda investovala do nových lakovacích zariadení v HUM, aby sa zabezpečilo, že kvalita laku dopĺňa vysokú kvalitu dizajnu exteriéru. Vďaka zlepšenej hrúbke laku a novému typu nanášania bezfarebného laku dosahuje kvalita povrchovej úpravy z novej lakovne špičkové parametre. Kombináciou týchto dvoch zlepšení sa dosiahla zlepšená hĺbka a kvalita výsledného lesku a obohatené charakteristiky odrazivosti. Zmeny znamenajú, že nový Civic dosahuje úrovne kvality laku a povrchovej úpravy, blížiace sa štandardom dosiahnutým modelom Acura, prémiovou značkou spoločnosti Honda v USA.

Ustanovením závodu HUM ako svetového výrobného závodu pre najnovší Civic hatchback spoločnosť Honda demonštruje svoj dlhodobý záväzok výroby v Spojenom kráľovstve a Európe.

 

9. Veľkorysé štandardné vybavenie vo všetkých triedach s komplexným príslušenstvom a voliteľnými balíkmi pridávajú štýl, technológie a funkčnosť

Najnovší model Civic je dostupný s veľkým množstvom balíkov príslušenstva a samostatných doplnkov, ktoré umožňujú majiteľom vylepšiť si alebo prispôsobiť auto tak, aby zodpovedalo ich osobným potrebám a vkusu.

 

Hatchback s 1,6-litrovým motorom i-DTEC

Model hatchbacku s 1,6-litrovým motorom i-DTEC sa predáva  v štyroch výbavách: S, Comfort, Elegance a Executive.

Najnižšia výbava S je veľkoryso vybavená, okrem iného aj automatickými svetlometmi, adaptívnym tempomatom a balíkom Honda SENSING so zdokonalenými technológiami aktívnej bezpečnosti.

Ďalšou úrovňou je výbava Comfort, v ktorej sú pridané vyhrievané predné sedadlá, vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, audio systém s ôsmymi reproduktormi, 16-palcové zliatinové kolesá a klimatizácia.

Modely Elegance profitujú z vybavenia informačno-zábavným systémom Honda Connect 2, 17-palcových zliatinových kolies, predných a zadných parkovacích senzorov, zadnej parkovacej kamery a dvojzónovej klimatizácie.

Najvyššia trieda Executive sa vyznačuje koženým čalúnením, prednými združenými LED svetlometmi, inteligentným bezkľúčovým otváraním a štartovaním, elektrickým sklápacím panoramatickým strešným oknom a prémiovým audio systémom (11 reproduktorov s výkonom 465 wattov). Modely triedy Executive sú vybavené aj systémom riadenia dynamického tlmenia.

Štýlové balíky Silver Line, Black Line a Orange Line

Nový Civic Silver Line je nová športová a štýlová edícia modelového radu Civic. Prináša unikátne detaily v podobe predných bočných a zadných spodných spojlerov, krytov zrkadiel a 18 palcových kolies z ľahkých zliatin.

Zákazníci, ktorí chcú ešte viac zvýrazniť neprehliadnuteľný vizuálny efekt najnovších modelov hatchbacku Civic, majú na výber dve doplnkové štýlové úpravy exteriéru: Black Line a Orange Line.

Black Line a Orange Line majú navyše predný prítlačný spojler, bočné lišty a zadný difúzor, ako aj čierne alebo oranžové kryty spätných zrkadiel. Orange Line má v rovnakej živej farbe aj interiérové doplnky na prístrojovej doske.

Sedan s 1,6-litrovým motorom i-DTEC

Model 1.6 i-DTEC sedan bude dostupný v troch výbavách: Comfort, Elegance a Executive.

Najnižšia výbava Comfort je vybavená štandardne so 16 palcovými zliatinovými diskami, automatickými svetlami, adaptívnym tempomatom, vyhrievanými prednými sedadlami, 8 reproduktormi so 180-wattovým audio systémom a balíkom Honda SENSING so zdokonalenými technológiami aktívnej bezpečnosti.

Dodatočná výbava modelov Elegance obsahuje infotainment systém Honda Connect, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, 17palcové kolesá z ľahkých zliatin, predné a zadné parkovacie senzory a zadnú parkovaciu kameru.

Najvyššia trieda Executive je vybavená navyše koženým čalúnením, prednými združenými LED svetlometmi, bezdrôtovým nabíjaním telefónu, satelitnou navigáciou Garmin, zadnými vyhrievanými sedadlami a prémiovým audio systémom (10 reproduktorov s výkonom 452-wattov).

 

10. Technické špecifikácie

  • Všetky technické špecifické sú predbežné a môžu sa zmeniť
  • Všetky údaje o spotrebe paliva a CO2 sa môžu zmeniť v závislosti od záverečnej homologizácie

 

Karoséria a podvozok

Päťsedadlový, päťdverový hatchback alebo štvordverový sedan s jednotnou konštrukciou karosérie. Naftový motor so šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou, poháňajúci prednú nápravu.

Motor

 

 

1,6 litra, i-DTEC

Štvorvalcový naftový

 

6MT

Typ

4 ventily na valec

Vŕtanie x zdvih

76mm x 88mm

Kompresný pomer

16:1

Výkon

120 koní (88 kW) pri 4000 ot/min

Krútiaci moment

300 Nm (221 lb ft) pri 2 000 ot/min

Prevodovka

 

 

1,6 litra, i-DTEC

Manuálna

6 rýchlostí

Pomery prevodových stupňov

 

1,6-litrový i-DTEC 6MT

1.

3,642

2.

1,884

3.

1,179

4.

0,869

5.

0,705

6.

0,592

Spiatočka

3,673

Posledný stupeň

3,571

 

Odpruženie a tlmiče

 

 

Hatchback

Sedan

Predná časť

Náprava MacPherson

Náprava MacPherson

Zadná časť

Viacprvkové zavesenie

Adaptívna regulácia tlmičov (na niektorých modeloch)

Viacprvkové zavesenie

Brzdy

 

Hatchback

Sedan

Predná časť

293 mm vetrané disky

282 mm vetrané disky

Zadná časť

282 mm plné disky

260 mm plné disky

Kolesá a pneumatiky

 

 

Hatchback

Sedan

Veľkosť kolesa

Pneumatiky – predné

Pneumatiky – zadné

Pneumatiky – predné

Pneumatiky – zadné

x 16 palcov

215/55 R16

215/55 R16

215/55 R16

215/55 R16

x 17 palcov

235/45 R17

235/45 R17

215/50 R17

215/50 R17

Riadenie

Motor

1,6 litra, i-DTEC

Typ

Hrebeňové s meniteľným pomerom

Počet otočení volantu

(medzi krajnými polohami)

2,2

Polomer otáčania

(pri kolesách)

10,6 metra

Polomer otáčania

(pri karosérii)

11,3 metra

 

Rozmery (mm)

Exteriér

Hatchback (mm)

Sedan (mm)

Celková dĺžka

4 518

4 648

Celková šírka

1 799

1 799

Celková šírka (vrátane bočných zrkadiel)

2 076

2076

Celková výška

1 434

1 416

Rázvor kolies

2 697

2 698

Rozchod vpredu

1 547

1547

Rozchod vzadu

1 575

1575

 

 

 

Objem (litrov)

Typ karosérie a špecifikácia tried

Hatchback (litre)

Sedan  (litre)

Batožina (metóda VDA, sedadlá v normálnej polohe, po okno)

414

519

Batožina (metóda VDA, sedadlá sklopené, po strechu)

1245

-

Objem prenosného kufra (ak je súčasťou výbavy a vrátane vyššie uvedených rozmerov batožiny)

64

-

Kapacita nádrže na palivo

46

46

 

Hmotnosť (kg)

Prevodovka

6MT

Typ karosérie

Hatchback

Sedan

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1287-1301

1314-1366

Max. prípustná hmotnosť (kg)

1710

1800

Výkon a spotreba paliva s 1,6-litrovým motorom i-DTEC

Prevodovka

Hatchback

Sedan

Maximálna rýchlosť (km/h)

201

201

0 – 100 km/h (s)

9,8

n/a

Spotreba paliva v meste (l/100 km)

3,6

3,5

Spotreba paliva mimo mesta (l/100 km)

3,4

3,4

Spotreba paliva kombinovaná (l/100 km)

3,5

3,4

CO2 – kombinované (g/km)

93

91