Model CRF1000L je inšpirovaný víťazným strojom na pretekoch rely Dakar – modelom NXR750 – a je stvorený na dlhé cesty a výlety do náročného terénu.
Keď sa vydáte na cestu, nesmie vás nič prekvapiť. Model Africa Twin Adventure Sports je vybavený palivovou nádržou s veľkým objemom, odpružením s dlhými zdvihmi pre dosiahnutie väčšej svetlej výšky a lepšou ochranou pred vplyvmi počasia. Elektronické ovládanie plynu prichádza s 3 režimami jazdy – a dodatočným režimom G pre jazdu v teréne. K tomu patrí rad ďalších inovatívnych funkcií, vďaka ktorým sa dostanete ďalej, ako kedykoľvek predtým. Završujúci detail tvoria špeciálne farby, ktoré sú oslavou a pripomienkou 30. výročia motocykla. Každý detail je prichystaný na jazdu... Ste pripravení?
Model CRF1000L Africa Twin Adventure Sport neodradia ani tie najhoršie cesty na svete. Neexistuje prekážka, ktorá by ho dokázala zastaviť, rovnako ako neexistuje prekážka, ktorá by dokázala zastaviť vás. Nech už sa zameriate na akýkoľvek horizont smerom na sever, západ, východ alebo juh, schopnosti tohto motocykla vás dokážu dostať kamkoľvek. Ako ďaleko s ním chcete zájsť, záleží iba na vás.
Pozrite sa na niektoré unikátne inovácie a funkcie, vďaka ktorým je motocykel Africa Twin Adventure Sports neprekonateľný súper.
Medzi zastávkami na čerpacej stanici sa teraz vďaka väčšej palivovej nádrži motocykla Africa Twin Adventure Sports dostanete oveľa ďalej – získate dojazd nad 500 km. Presne to, čo potrebujete na dobrodružných výletoch v oblastiach s menším počtom čerpacích staníc, ktoré sú od seba viac vzdialené.
Vďaka 45 mm obrátenej teleskopickej prednej vidlici Showa získate vynikajúcu výkonnosť a ovládanie na dlhých cestách. Dlhé zdvihy odpruženia majú hodnotu 252 mm, čo je o 20 mm viac oproti predchádzajúcemu modelu Africa Twin, a plne nastaviteľný spätným útlm a kompresiu.
Sedadlo je navrhnuté a tvarované pre terénne použitie s plochším profilom. Je o 30 mm vyššie ako v prípade modelu CRF1000L a nastaviteľné o 20 mm na 900 mm alebo 920 mm, takže môžete nájsť pre seba tu správnu výšku pre jazdu v teréne alebo na asfalte. K dispozícii je tiež užitočné zadné vrecko zasunuté na bočnej strane, ako aj nižšie položené sedadlo dostupné ako príslušenstvo.
Silu a výkon poskytuje elektronické ovládanie plynu (TBW) prostredníctvom troch režimov jazdy, ktoré upravujú charakter motora a trakciu motocykla. Elektronický balík na riadenie motora obsahuje voliteľnú kontrolu trakcie Honda (HSTC) so siedmymi úrovňami a brzdením motora (EB).
Ostré a výrazné krivky motocykla Africa Twin spájajú super jasné dvojité svetlomety s kompletným osadením svetlami LED a svetlým zadným brzdovým svetlom. LED smerovky disponujú novou funkciou upozornenia na prudké zabrzdenie. V núdzovej situácii začnú blikať, aby upozornili účastníkov cestnej premávky za motocyklom.
Na výber máte dva rôzne modely, pričom obidva majú obrovský apetít po dobrodružstve.
CRF1000L Africa Twin Adventure Sports | Vodou chladený, 8-ventilový dvojvalcový radový motor s objemom 998 cm3 sa vyznačuje posunom kľukového hriadeľa o 270˚ a prepracovaným výfukom. Súčasťou výbavy je dvojspojková prevodovka (voliteľná), elektronické ovládanie plynu s 3 režimami jazdy, spínač G, voliteľná kontrola trakcie Honda Selectable Torque Control a brzdenie motorom. Disponuje 24,2-litrovou palivovou nádržou, väčšou svetlou výškou, vyhrievanými rukoväťami, predĺženou maskou a okrem toho plne nastaviteľným systémom odpruženia SHOWA s dlhými zdvihmi. | ||
CRF1000L Africa Twin | V porovnaní s verziou Adventure Sports má minimalistický vzhľad. Je o 2 kg ľahší, ale disponuje rovnakým vodou chladeným 8-ventilovým dvojvalcovým radovým motorom s objemom 998 cm3 a prepracovaným výfukom. Súčasťou výbavy je dvojspojková prevodovka, elektronické ovládanie plynu s 3 režimami jazdy, spínač G, voliteľná kontrola trakcie Honda Selectable Torque Control, brzdenie motorom, 18,8-litrová palivová nádrž a plne nastaviteľný systém odpruženia SHOWA. |
Kombinuje v sebe maximálny výkon 70 kW pri 7 500 ot./min a krútiaci moment 99 Nm pri 6 000 ot./min, vďaka čomu získate veľkorysé silné zrýchlenie, keď ho práve potrebujete. Motor modelu CRF1000L poskytuje dokonalú rovnováhu medzi citlivými reakciami a trakciou zadného kolesa.
Nový motor modelu CRF1000L má ľahší vyvažovací hriadeľ a prepracovaný systém nasávania a výfuku, vďaka čomu ponúka lepší krútiaci moment v strednom rozsahu. Táto kombinácia poskytuje horlivú a energickú odozvu – na požiadanie. Spolu s balíkom na kontrolu riadenia motora dáva tento stroj jazdcovi pocit istoty počas jazdy na všetkých druhoch terénu, v meste, na vidieku alebo v púšti.
Motor prispieva nielen k zvýšenej svetlej výške, ale tiež k pohodliu jazdca. Drží ho 6 držadiel, ktoré udržiavajú minimálnu hodnotu vibrácií. Podvozok – dvojitý polokolískový rám z ocele – sa vyznačuje pevnosťou a vynikajúcou všestrannosťou, ktorá ponúka skvelé jazdné vlastnosti – či už pri rýchlej jazde na diaľnici, alebo terénnej jazde po náročných povrchoch.
Dvojspojková prevodovka uľahčuje výjazd na vrchol. Má chytrý spôsob detekcie naklonenej plochy. Čím je uhol strmší, tým viac sa nastaví tak, aby vám poskytla najlepšiu možnú trakciu a ovládateľnosť.
Všetko potrebné máte na dosah ruky – stačí si len vybrať vlastnosti jazdy, ktoré vyhovujú vašej nálade, schopnostiam a podmienkam na ceste.
K dispozícii sú tri kombinácie nastavenia: TOUR využíva najvyšší dostupný výkon a poskytuje brzdenie motora (EB) v rámci stredného rozsahu a v kombinácii s najvyššou úrovňou systému kontroly trakcie HSTC. Režim URBAN využíva strednú úroveň dostupného výkonu v kombinácii s rovnakými nastaveniami systémov HSTC a EB, ako pri režime TOUR:
Štvrtý režim – USER – ponúka jazdcovi možnosť nastavenia a uloženia preferovanej kombinácie úrovní využívania dostupného výkonu a systémov EB a HSTC. Ak chcete dosiahnuť najlepší terénny výkon, stlačte tlačidlo G. Možno ho použiť v kombinácii s každým režimom jazdy, pričom upravuje ovládanie spojky tým, že poskytuje priamejšie prenášanie pohonu prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky.
Ako už naznačuje jej názov, nachádzajú sa v nej dve spojky, nezávisle ovládané ich vlastným elektrohydraulickým okruhom. Jedna spojka je určená na naštartovanie a pre 1., 3. a 5. prevodový stupeň a druhá spojka je určená pre 2., 4. a 6. prevodový stupeň, takže keď je zvolený prevodový stupeň, tak sa jednotlivé spojky prepínajú medzi sebou. Preraďovanie je hladké, rýchle a eliminuje rázy pri radení, pričom zachováva stabilitu motocykla – ako pri preraďovaní na vyšší stupeň, tak aj pri preraďovaní na nižší stupeň rozsahu prevodovky.
Ďalšie zníženie hmotnosti sa dosiahlo použitím lítium-iónového akumulátora. Ďalším prínosom je dlhšia životnosť akumulátora a oveľa menšie straty energie – aj keď sa nejakú dobu nepoužíva.
Vyberte si režim, ktorý chcete využívať počas výletu a dvojspojková prevodovka (DCT) sa postará o zvyšok. Stačí uchopiť riadidlá a dobrodružstvo sa môže začať. Režim jazdy a systém kontroly trakcie HSTC je možné kedykoľvek nastaviť pomocou ovládacích prvkov na riadidle.
Štandardný manuálny režim umožňuje preraďovanie rýchlostí pomocou prepínača na ľavej časti riadidiel Režim D ponúka dokonalú rovnováhu medzi ekonomickou a pohodlnou jazdou, zatiaľ čo režim S poskytuje tri rôzne – športovejšie – vzory radenia.