Pozrime sa bližšie na jedinečné vlastnosti, vďaka ktorým je model CBR1000RR-R Fireblade SP predurčený na pretekanie.
Vidlica Öhlins NPX využíva systém tlakového tlmenia, ktorý minimalizuje kavitáciu, čím zaistí stabilnejšiu reguláciu tlmenia a lepšiu absorpciu nárazov pri vysokých rýchlostiach. Zlepší sa aj cit pre priľnavosť prednej pneumatiky. Zadný tlmič je tiež značky Öhlins. Horný úchyt sa pripája k zadnej časti motora, a tak umožňuje lepšiu ovládateľnosť pri vysokých rýchlostiach.
Neuveriteľný brzdný výkon zaisťujú najnovšie monoblokové štvorpiestové radiálne predné brzdové strmene Brembo Stylema – doplnené brzdovou páčkou a hlavným valcom Brembo. Strmene udržujú tuhosť, sú však o 7 % ľahšie a vyznačujú sa menším objemom vnútornej kvapaliny, čo im umožňuje dosiahnuť bezprostrednú odozvu.
Hliníkové kyvné rameno – vychádzajúce z konštrukcie používanej pri modeli RC213V-S – má dĺžku 622,7 mm a je teda o 30,5 mm dlhšie, váži však úplne rovnako ako predchádzajúca konštrukcia. Jej horizontálna tuhosť je o 15 % nižšia pri zachovaní hodnoty vertikálnej tuhosti, čím zachováva neuveriteľnú priľnavosť zadnej pneumatiky – a spolu s ňou aj pocit kontroly.
Model CBR1000RR-R Fireblade SP je vybavený systémom Launch Control na štartovanie pri pretekoch. Systém obmedzuje otáčky motora na hodnoty 6 000, 7 000, 8 000 a 9 000 ot/min, dokonca aj pri úplne otvorenej škrtiacej klapke, čím vám umožňuje sústrediť sa len na uvoľnenie spojky (a na svetlá). Súčasťou štandardnej výbavy je aj systém rýchleho radenia s parametrami optimalizovanými na jazdu po pretekárskej dráhe a zaistenie dokonalej spoľahlivosti.
Aby bol systém ABS flexibilný, obsahuje funkciu na obmedzenie straty kontaktu zadného kolesa s vozovkou (RLC) a navyše aj dva prepínateľné režimy. Režim SPORT sa zameriava na jazdu po ceste s vysokým výkonom bŕzd a menšími výkyvmi, zatiaľ čo režim TRACK ponúka veľmi účinné a výrazné brzdenie pri oveľa vyšších rýchlostiach na okruhoch. Obidva režimy sa riadia vstupom zo šesťosovej inerciálnej meracej jednotky (IMU).
Postavili sme pre vás nový model CBR1000RR-R Fireblade SP. Začína v rovnakom štartovacom pruhu ako CBR1000RR-R – prináša teda technológiu MotoGP v prípade motora, podvozku a aerodynamiky. Pridali sme však aj elektronické odpruženie Öhlins (S-EC) druhej generácie doplnené vylepšeným používateľským rozhraním, aby bolo možné systém individuálne využívať. Ďalej ponúkame novú súpravu na úpravu bŕzd v balíčku Brembo s prednými brzdovými strmeňmi Stylema, brzdovými páčkami a zadným strmeňom. Model CBR1000RR-R SP nie je postavený s dôrazom na potreby cestných jazdcov – patrí na pretekársku trať. Model CBR1000RR-R Fireblade SP má síce homologizáciu na prevádzku na verejných komunikáciách – je vybavený svetlami, smerovkami, plnofarebným TFT displejom a systémom Honda Smart Key –, zostáva však naším dokonalým vyjadrením čistého štýlu superšportov. Vychutnajte si ho.
Povieme vám všetko, čo chcete vedieť o modeli CBR1000RR-R Fireblade SP.