Skutočný cieľ bez ohľadu na to, kde jazdíte, je zažiť niečo výnimočné, niečo, čo sa vymyká každodennému životu, čo len ťažko prekonáte.
Jazdné režimy sa po výbere zobrazujú na digitálnej TFT obrazovke.
Systém výberu výkonu pracuje pomocou systému RMSS a poskytuje päť úrovní ovládania. Výber prvej úrovne zaisťuje maximálny výkon pre všetkých šesť prevodových stupňov. Druhá úroveň ponúka plynulejšiu odozvu plynu pri rozbiehaní a zastavovaní a piata úroveň poskytuje najmiernejšiu odozvu plynu v celom rozsahu otáčok. Všetky úrovne ponúkajú rovnakú reakciu na začiatku dráhy plynu.
Tri prednastavené jazdné režimy modelu Fireblade vám dávajú plnú kontrolu: Režim 1 poskytuje plný výkon, ktorý potrebujete pri pretekoch, pričom odozva motora na spomalenie je teraz rýchlejšia pri jazde do zákrut a pri výjazde zo zákrut je k dispozícii vyšší krútiaci moment. Režim 2 je vhodný na kľukaté cesty alebo jazdu po meste a režim 3 ponúka maximálnu istotu za mokra alebo pri zmiešaných podmienkach.
Okrem predstavených jazdných režimov možno prepínačom na ľavom riadidle ručne nastaviť výkon motora, brzdenie a úroveň zásahov systému HSTC.
Radový štvorvalcový motor DOHC modelu Fireblade je konštrukčný klenot, ktorý sa môže pochváliť otáčkami na úrovni 13 000 ot./min, kompresným pomerom 13: 1, maximálnym výkonom 141 kW a maximálnym krútiacim momentom 114 Nm. Tento model je dokonalým stelesnením športového výkonu, ktorý zvládne tvrdé zaobchádzanie a jeho ľahký titánový tlmič vydáva surový drsný zvuk.
Základnou vlastnosťou modelu Fireblade je skvelý pomer výkonu a hmotnosti. Motor obsahuje piesty s optimalizovanou hrúbkou stien a prevedením dna na zvýšenie kompresie, s vyšším zdvihom ventilov a prepracovaným časovaním vačiek. Olejová vaňa a kryt zapaľovania sú vyrobené z exotickej horčíkovej zliatiny a prispievajú k úspore cenných gramov.
Motor modelu Fireblade je jedinečným majstrovským dielom, ktoré spája konštrukčné riešenie a elektroniku a skvele sa hodí na cestu aj na pretekársky okruh.
Titánový tlmič výfuku šetrí hmotnosť a prispieva k centralizácii hmoty; jeho tvar navyše umožňuje dosiahnuť vyššiu svetlú výšku.
Z rýchlej jazdy v kľukatých zákrutách ste ešte nikdy nemali taký dobrý pocit. Mozgom, ktorý ovláda model Fireblade, je inerciálna meracia jednotka fungujúca v 5 osiach, ktorá riadiacej jednotke dodáva dynamické informácie o tom, čo presne motocykel robí. Voliteľná kontrola trakcie Honda (HSTC) s 9 úrovňami zabezpečuje požadovanú trakciu zadného kolesa s presnými zásahmi pri výjazde zo zákrut v hraničných situáciách a s okamžitou odozvou plynu pri prudkej akcelerácii. Systém kontroly jazdy na zadnom kolese je úplne oddelený od voliteľnej kontroly trakcie (HSTC) a ponúka tri úrovne nastavenia zdvihu. Na okruhu chcete mať minimálnu kontrolu trakcie a maximálne obmedziť zdvíhanie predného kolesa. Systém to umožňuje a ponúka plynulú a prirodzenú jazdu.
Prenikavý jas dvojitých LED svetlometov modelu Fireblade nemožno prehliadnuť. Ich konštrukcia umožňuje obtekanie vzduchu okolo čelného krytu a samotný jazdec sa v pretekárskej prikrčenej polohe jazdca stáva dôležitou súčasťou aerodynamiky. Výrazné koncové LED svetlo je vkusne zasadené do zadnej časti a aj smerové ukazovatele sú v LED prevedení.
Strategicky umiestnené vetracie otvory zvyšujú stabilitu jazdy pri vysokých rýchlostiach.
Koncové LED svetlo je v prípade modelu Fireblade zasadené do minimalistickej zadnej časti.
Ovládanie a citlivosť prednej časti máte vo svojich rukách – 43 mm vidlica Showa s veľkým piestom a štvorpiestikové strmene Tokico.
Na úrovni, v akej jazdec Fireblade ovláda, je pocit z jazdy to najdôležitejšie – dvojnosníkový rám vyrobený z dutých profilov liateho hliníka sa vyznačuje tuhosťou, ktorá je dokonale zladená s tuhou hliníkovou výkyvnou vidlicou. Veľký tlmiaci objem 43 mm vidlice Showa s veľkým piestom (BPF) účinne znižuje hydraulický tlak vznikajúci pri kompresii a rozťahovaní. Výsledkom je menšia vôľa pri počiatočnom zdvihu a plynulejšie tlmenie, ktoré maximalizuje kontakt pneumatiky s vozovkou. Vďaka rovnomerným zmenám tlaku vyvíja bezventilový zadný tlmič Showa pri prechode od odskoku ku kompresii konzistentnú tlmiacu silu.
Radiálne štvorpiestové brzdové strmene Tokico ovláda systém ABS vyladený pre jazdu po cestách aj na okruhoch, zatiaľ čo sa o stabilitu predného kolesa stará elektronický tlmič riadenia (HESD). Agilný, no napriek tomu komfortný podvozok modelu Fireblade je celok, pri ktorého návrhu sa kládol dôraz na výkon.
Elegantný, svižný a pripravený na akciu. Silueta modelu Fireblade zvýrazňuje absolútnu rýchlosť.
Podvozok modelu Fireblade zabezpečuje istotu pri jazde v zákrutách a je taký svižný, že dokáže zmeniť smer takmer podľa priania.
Povieme vám všetko, čo chcete vedieť o modeli CBR1000RR Fireblade